Fjärillar i magen

Pratade med gulleAnnie tidigare i kväll. Börjar bli rätt påtagligt nu med flytten och allt.. Dagen D, 29 dec, närmar sig med stormsteg.. Ska ju självklart bli helt underbart och flytta ner och på ett sätt kunna starta lite på ny kula. Träffa nya människor och nytt jobb och allt sånt. Men sen finns det där lilla kruxet, det som gör att Nypan har en speciell plats i hjärtat, som gör att det sockervaddssöta, rosa fluffet runt hela flytten mattas ner lite och blir bittersweet: vännerna, familjen, tryggheten, sötaste grannen, jobbarkompisarna. Jag önskar mig en sak i julklapp. Jag vill ha kakan och äta den. Hör du det tomten?



Kära vänner i ljus och i mörker, i växlande väster och öst, är ni alltid mitt hopp och min helande tröst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0