Linnea vs. vintern

Ha! Kan det vara så att jag har besegrat vintern? Eller ja, i alla fall skrämt den lite.. Har min årliga kamp med denna årstid from hell, VINTERN. Går runt i min vårjacka och icke-vinter-skor så länge på året som möjligt i hopp om att lura vintern att det inte är dags att komma än. Luras att nej, jag fryser inte alls, fast jag i smyg längtar ihjäl mig efter mössan och vantarna, Och i år kanske det äntligen har lyckats. Det är första dec, en dag kvar till första advent, och nej, ingen vinter så långt ögat når. Ingen snö, inga minusgrader, inte ett benbrott pga halkolycka i syne! Håller tummarna för att vintern inte vågar sig tillbaka hit förns jag är gammal och rik och bor på någon solkust under de värsta vintermånaderna..

Jag skrattar faran (aka vintern) rakt upp i ansiktet! Mwahahhaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0