Vinkväll

Igår samlades jag och Emma hemma hos Anette och Kräftan för att fira Anettes födelsedag. En månad för sent, men ändå. Hade hur trevligt som helst! Käkade god mat och drack massa vin och drinkar, som Kräftan var så snäll att blanda ihop åt oss när han kom hem från jobbet. Blev en helkväll, kom inte i säng förns efter 2. Men kul var det! Skönt att få hänga lite med tjejerna och tänka på annat än heartbreak och jobb..

Idag hade jag planerat in en lång sovmorgon, men vaknade redan 8. Passade på att klämma in ett lunchpass på Friskis. Ska nu, efter att ha degat i soffan en timme, ta tag i disken. Sen ikväll bär det av till S. För sista gången?


November, vi avslutar sagan snart
har du nåra lögner kvar
att pudra dina svar

December, har du nåra hjältar kvar
då är du en sällsynt art
den sista i sitt slag

Och du får bli mitt spöke om du vill
snälla, vänd inte ryggen till igen
snälla, möt min blick en sista gång
innan du lämnar min kropp
som blivit för trång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0