Hemresa

Deja vu. Satt i godan ro på tåget hem när jag kände den igen. Lukten. Tänkte att det måste finnas någon logisk förklaring till denna odör.

Alternativ 1. (den ologiska)
Killen, för jag antar att det inte är en tjej eftersom vi alltid luktar blommor, som släpte sig på vägen upp till Östersund sitter av en slump på samma tåg som jag igen och är i ännu sämre skick i magen.
Alternativ 2. (typ sanningen)
Någonstans på sträckan Sthlm-Sundsvall finns det en fabrik eller dyl. som förpestar omgivningen med en horribel stank. Jag gissar, av lukten att döma, att det är en bränna-bajsblöjor-fabrik alternativt en prutt-på-burk-tillverkare.

Deja vu 2. Gud straffade mig igen genom att placera ett gråtande barn på platsen framför mig. Vaffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0