Teleförsäljare

Herrejisses vad det ringer folk till mig och vill sälja saker. Killen som ringde idag tog ändå priset. Han verkade vara så less på sitt kassa jobb att han till och med försökte få mig att joina honom i sin missär.
Samtalet flöt på typ såhär:

Jag: (med min käcka telefonröst) Hej det är Linnea! (har av någon anledning svarat så sen jag var liten..)
Han: Hej! Vad säger du om att få ett par kvalitetsstrumpor hemskickade helt GRATIS? 
Jag: (utan käck telefonröst) Eeeeh, nej tack. 
Han: Jag lovar dig att du kommer inte få hem massor med erbjudanden om att köpa fler strumpor, utan du får hem ett par kvalitetsstrumpor GRATIS, du står enbart för frakten.. (då är det väl faen inte gratis eller?!)
Jag: Nej du, jag är inte intresserad.
Han: (desperat) Men kom igen, jag får typ inget sålt. Snälla..?
Jag: (skadeglad med nyupptäkt makt) Hm.. Nej.
Han: Vad jobbar du med?
Jag: Ööh, i en butik..
Han: Du är inte sugen på att flytta till Barcelona och jobba med mig?

Tror han att jag skulle vilja åka iväg och jobba på samma skitjobb som han? När han sekunden innan praktiskt taget bett mig på sina bara knän att köpa strumpor för att han inte får något sålt. Eller förlåt, kvalitetsstrumpor..


Kommentarer
Postat av: Kusin

Haha, dom terroriserade mig med i förrgår. Fast jag skulle ju få hem damtrosor ala Bridget Jones, inga kvalitetsstrumpor..

2008-02-20 @ 23:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0