Ärkefiende

Ligger nerbäddad i soffan och kollar på handboll. Är så där tråkigt regnruskigt ute. Inte alls skoj.. Var en sväng på IKEA med Emma förut. Köpte en ny lampa till köket. Mitt handywomanhumör var inte på topp idag så jag blev tvungen att svära lite när lampjäkeln skulle upp. Varför kan de inte göra den där "koppen" som sitter mot taket så pass stor så att alla sladdar som ska in där får plats? Jäkla IKEA.

Är faen på lite dåligt humör. Kan bero på att dagen började med ett besök av min nu mera ärkefiende. En liten jobbig tjej som går under namnet Bovärden. Jäkla bovärd. Hade bokat möte med henne så att hon skulle få ta sig en titt på mina tapeter. Mina uråldrigt, gamla tapeter. Men JB (jäkla bovärden) tyckte att tapeterna var så fina sååå, och i "toppskick" så det skulle absolut inte behöva göras om. Nehe. Hon kunde dock gå med på att ge mig tapet/färg så att jag fick göra jobbet själv. Men eftersom mina fixartalanger sträcker sig till att bygga ihop IKEA-hyllor och sätta upp lampor låter tapetsera om hemma som ett säkert sätt att ta sig vatten över huvudet. Mycket vatten. Atlanten typ. Som tur var lovade mor och far att de skulle komma och hjälpa mig på sin semester. Tyvärr har man semester på sommaren så det är en evighet kvar. En evighet med tapeter som är så fina sååå, i toppskick.

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Vi får väl ta o göra några fina repor som hon 'råkade missa' när jag kommer ner.. Eller så tar vi helt enkelt tag i målarpenslarna o målar om.. =)

2008-01-23 @ 18:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0