Men guuuu..

Shit Majbritt vilken jäkla dag! Har jobbat 10-19 på MAC och kastades direkt in i hetluften när jag helt plötsligt får syn på min chef från MUS som ska köpa gloss. Tänkte för en nanosekund slänga mig ner bakom disken och försöka gömma mig. Kom sen på bättre tankar då det hade varit extremt mycket pinigare att liksom "Men heeeeej Cath, är duuu hääär? Nä, såg dig inte aaaaalls.." nere ifrån golvet.
Saken är såhär. I morgon får jag reda på om jag fått jobbet på MAC eller inte, så jag tänkte därför vara taktisk och vänta med att meddela MUS ett eventuellt hej-då tills dess. Sa en liten vit lögn till MUSbossen, att jag va på MAC och provjobbade, och när hon frågade om det va första gången försökte jag lite undvikande med ett "mjaaaae, andra typ.."

Efter den lilla incidenten flöt dagen på ganska bra. Tog en mumsig sushi-lunch och njöt en stund av solen. Men sen hände det! Da-da-da-daaaaa! (Tänk dramatisk filmmusik)
Jag har idag sminkat min första halvalkoliserade, 75åriga smygtransa. Sten hette han. Och hade tydligen haft en jobbig natt på hotell. Och ursäktade sig ett antal gånger med att han var lite smådragen. Sten förklarade att han på senare dagar börjat känna sig lite mer kvinnlig. Inget fel med det, tyckte jag och applicerade lite mer rosaglittrig ögonskugga på karln.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Linnéa, nu fick jag skratta igen, härlig start på dagen! P&K

2008-03-19 @ 07:16:03
Postat av: Vickis

Hahahahm skrattar nästan lika gott som när Svensson JR nös Andreas i nacken.. :D

2008-03-19 @ 17:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0