Nostalgitripp

I helgen när päronen var på besök kom de med flera kartonger med mina gamla grejer. Hittade tex massor med dockor, skoljobb, klarinetten (på vilken jag på begäran drog av en trudilutt för pappsen) och bäst av allt: mina gamla kulor!

När Fröken C kom förbi igår var vi ju självklart tvugna att gå ut i lekparken och spela lite. Tyvärr har vi inte stenkoll på reglerna (en uppdatering från någon som vet uppskattas), men lyckades hyffsat bra i alla fall. Kändes nästan som när man var liten igen, förutom att jag blev något störd av sand under naglarna och på strumpbyxeknäna (man måste ju ner på alla 4 när man ska blåsa i kulan i gropen, ni vet).
Något annat skoj som jag hittade bland alla kartonger var gamla brev. Förr i tiden, när jag var ung, så skrev man inte SMS eller mail förstår ni, utan brev som man lämnade till varann i klassrummet. Fråga mig inte varför brevväxling pågick när man sågs 8 timmar om dagen i skolan, men kul var det.. Ett favoritbrev är från poLisa som skojar till det med raden:
"..du är så jäkla dum i huv.. Neeeej, jag bara skoja! Du är snäll. Jag menar det."
Klockrent..

När jag och Fröken C nostalgitrippat klart ringde S som kom förbi och plockade upp oss i sin nya bil! Efter en tur åkte vi hem till honom och gjorde stuvade makaroner och spelade Yatzy. Minst sagt en skön dag..


Kommentarer
Postat av: PoLisa

Haha, jag har alltid varit en skojare jag... Dock minns jag iiinte det där brevet, och tur är väl det...

2009-05-06 @ 17:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0