Livets orättvisor

Såg en sak häromdan på vagnen hem som störde mig som faen.. För snart ett år sen åkte jag, som ni kanske vet, fast i en biljettkontroll på spårvagnen. Jag hade just köpt ett 3 månaderskort men glömt att aktivera det, så när biljettkontrolltjejen kollar mitt kort ser hon att jag åkt "utan att betala" i 5 dagar. Jag förklarade mitt misstag, och att jag köpt ett kort för 850:- men glömt att aktivera det tyckte jag räckte som förklaring för mitt "gratisåkande". För att göra en lång historia kort fick jag snällt betala 1200 spänn i böter några dagar senare..

Nu till det som störde mig. Satt som sagt på vagnen hem, bredvid mig sitter 3 fjortisbrudar. På kommer en kontrollant, kolla på allas biljett (inklusive mitt AKTIVERADE kort) men stannar vid fjortisarna som åker utan att ha betalat. En av tjejerna förklarar att de inte har fått sina Västtrafikkort från skolan än och kontrollanten köper det! JAG som köper mitt egna jävla kort för massa pengar får ingen pardon för att jag glömt aktivera det och därmed åkt free i 5 dagar, men de där tjejerna som FÅR sitt kort från plugget slipper undan böter trots att de säkert fuskåkt hela jäkla sommarn..

Västtrafik närmar sig förstaplatsen på min hatlista. Ett snedsteg till och de har snott guldet från vintern..


Kommentarer
Postat av: Fröken C

Tycker det börjar bli dags för dig att uppdatera snart... :P

2009-10-08 @ 22:36:20
Postat av: Mamma

Jag tycker som du Emma....

2009-10-09 @ 22:22:45
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: PoLisa

Jag tror det är något fel på din blogg, för det har inte hänt något här på väääldigt länge... :)

2009-10-11 @ 20:34:03
Postat av: Fröken C

Men kom igen nu då... Nog för att du blivit gammal, men nåt måste väl ändå hända.... ;) puss på dig mitt gullefjun!

2009-10-15 @ 22:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0