Dialekt

På mitt jobb stöter man på rätt mycket olika människor. Med väldigt olika dialekter.. Men vilken är Sveriges fulaste dialekt? (vänligen rösta nedan)
Personligen har jag svårt för riktigt bonnig värmländska. Som typ när man vill ha "skögga till ögonlöcken"..

En kund frågade mig idag om jag var från Östergötland.
Nej, Södermanland svarade jag.
Oj förlåt! Jag ber om ursäkt svarade hon. Som att det hade varit värsta förolämpningen..

Ger östgötskan en pinne på listan över Fulaste dialekten åt tjejen på jobbet.
Östgötskan vs övriga Sverige 1-0

Kommentarer
Postat av: Vickis

Jag ger ju genast en pinne till Östergötland som charmigaste dialekten så den där ettan borde tas bort.. ;)

Sen vill jag att min pinne sätts på alla från "gnällbältet" - dvs Örebro m omnejd - huvva så fult!

2010-03-09 @ 06:48:49
Postat av: PoLisa

Östgötskan är ju charmigast och fulast på samma gång! Håller däremot med dig om värmländskan, som typ i "Smala Sussie"... Inte ok!!

2010-03-10 @ 17:52:04
Postat av: Anette

Västgötskan slår ju lätt östgötskan! Gotländska kan ju kanske platsa som fulmysigast?

2010-03-14 @ 23:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0