Tågresan

Jag vet inte vad det är med folk som åker tåg. Alla är så sjukt störiga! Eller så är det mig det är fel på? Jag vill liksom vara ifred, få en stund för mig själv. Lite peace and quiet liksom. Men nej!
Som jag nämnde igår så hade jag en pappa-skrikande unge i min vagn på hemresan. På vägen upp till Sthlm fanns det inga kids, det är inte så vanligt att familjer åker med 06:40-tåget. Däremot satt jag mitt emot en man som ömsom pillade sig i näsan, ömsom kliade på ett MEGA-munnsår som täckte halva fejset. Han var dock tyst. Tack och lov.

Försökte sova en stund på resan hem, men upptäckte 3 nya sätt att vakna på:

1. Dödsrycket. Man rycker till kraftigt med hela kroppen medan man kippar efter andan och på så sätt skrämmer stolsgrannen (en finnig fjortis som läste en bok om Lenin)
2. Tungkaparen. Bit dig jättehårt i tungan utan att försöka vakna. Går icke.
3. Armkrafset. En konduktör vill se din biljett och väcker dig genom att skrapa hårt med sitt finger på din arm (typ ända in till benet!)


Nu ska jag försöka kurera huvudvärken med lite kaffe. Ikväll: öl med Landén!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

haha, armkrafset! :)

2011-06-10 @ 22:49:39
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0