Långhelg

Åh, så himla skönt med en ledig långhelg! Tyvärr finns det ett stort minus med att inte vara på jobbet, jag blir ALLTID sjuk! Har legat inne i 2 dagar med huvudvärk och i morse när jag vaknade hade jag sällskap av halsont. Kände mig först 150 år gammal och trodde huvudvärken var en 2-dagars bakfylla, men det var nog förkylningen som gjorde sig påmind.

Förutom diverse krämpor har helgen varit bra! I fredags gick jag, Carro, Indika och Åsa ut på en spontan AW. Började kvällen med tapas och några glas rött på El Corazon. Där stannade vi några timmar tills ett gäng medelålders tanter vid bordet bakom skrämde bort oss med deras skrik-tjut-gap-skratt. (Ni vet vad jag menar, right?) Mellanlandade ett tag på Lounge(s) där vi fick sällskap av Indikas kollegor. Runt 01 stack jag till Skål och mötte upp Lina och Linn. Var hemma runt 03:30 efter en taxiresa med en as-go chaffisgubbe.

På lördagen gick jag och Lina en promenad runt Linnè och Slottsskogen, i strålande sol! Underbart! Stannade för en lunch på Bönor och Bagels innan jag åkte hem och gjorde mig klar för kvällen. Efter några timmar kom Landén hem till mig och hjälpte mig sätta upp den fina stringhyllan i köket.
 


Måste bara komma på vad jag ska fylla skönheten med..

Som tack för hjälpen bjöd jag honom på öl och pizza från Götas. Efter det mötte vi upp fru Landén och hennes syrra Ida, hemma i Idas fina lägenhet bara ett stenkast från mig. Avslutade kvällen med sällskapsspel, MIG. Jag och Landén, som var i samma lag, var helt klart bäst. Ändå fick vi spö, konstigt det där..

Igår låg jag i soffan mestadels av dagen, städade bort borr-damm från kvällen innan och försökte kurera min skallebank. Typisk söndag liksom..

Idag är sista dagen på långhelgen och planen var att möta upp Linn på Friskis. Kanske inte är så smart nu när jag inte är helt kry? Orka vara inne en dag till? Kanske får bli en tripp till Second handen i kvarteret och spana in fina saker att fylla Stringen med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0