Back in Gbg

Oj, vilken trevlig helg jag har haft i Malmö! Stan är ju bara hur mysig och fin som helst! Om jag en dag lessnar på Götet så kan jag absolut tänka mig att flytta till Malmö. Ska bara försöka få folk att börja prata ordentligt så att man förstår..
Som vanligt har jag inga bilder att visa:( Var duktig och tog med mig kameran, men glömde den där lilla detaljen med att ladda batteriet. Osmart.

Vi kom i alla fall ner runt 22-tiden i fredags kväll. Status på Tommys Audi: helt intakt.
Spenderade kvällen framför TVn. Och vilken TV sen! Eftersom jag inte hade laddat kameran så får ni måla upp en egen bild. Om Emma och Tommys TV är ett stort A3-kuvert, så är min TV ett frimärke. Ser ni det?

Tog en lång sovmorgon på lördagen och gick ut en sväng på stan. Emma handlade smink på MAC och jag köpte nada. Kom fram till att jag har blivit en förnuftig (och därmed astråkig) shoppare. Jag kollar gärna, funderar länge och väl på om det är något jag behöver, och kommer i 9 av 10 fall fram till att nej, det är onödigt. Fy faen, vad tråkig jag är!
Efter några timmar på stan gick vi hem och började göra oss i ordning för kvällen. Jag duschade för första gången i en sådan där "vattenfalls-dusch" (Emmas lägenhet är fantastiskt fin!)
Sen kollade vi på Mello, drack vin och käkade chirre. Det var förresten första gången som jag såg Melodifestivalen för i år. Hur katten kunde den där misshandelslåten gå vidare!? Liksom "Spring för livet". Jäkligt munter titel..

Runt midnatt tog vi en taxi, som vi betalade med 95:- i mynt, till en schlager-klubb som heter Hipp. Där dansade vi hela natten och avslutade kvällen med skönsång på en korvkiorre. (Kolla upp "Ann-Christin" med Hasse Andersson på Spotify så får ni höra ett smakprov)


Söndagen spenderades i soffan framför först Vasaloppet, sedan 5-milen. Jag hade laddat ner en Vasa-app till min telefon så vi hade stenkoll på allas tider, snitthastighet mm. Runt 16:30 såg vi Tommy gå i mål på SVTPlay och lämnade därmed Malmö för denna gång.




(Status på Tommys Audi i Göteborg: i toppskick.)

Kommentarer
Postat av: Annie

Åh, shlagerklubb! Känns ju som de skulle passa dej perfekt! Vad roligt! Bättre än Hard Rocks schlagerutbud?! :)

KRAM

2011-03-08 @ 23:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0