Basic dag 2

Åh, det är så himlans kul här i Oslo! Jag tror att jag har världens bästa jobb! Basic training går ju ut på att lära sig MAC från grunden, allt från färglära, produktkunskap, kundbemötande, företagets filosofi mm. Igår mjukstartade vi lite med att lära oss om MAC, MAC aids fund (www.macaidsfund.org) och olika kundsenarion. Idag har vi gått igenom färglära, fått göra en passande foundationfärg med hjälp av endast grundfärgerna (blå, röd, gul + vit och svart). Sen har vi pratat om ALLA foundations, primers, puder och concealers=mos i hjärnan! Jag är veteranen i gänget och har redan gjort basic en gång för 3 år sen, men jag kan tänka mig hur förvirrande det måste vara för de andra, nya tjejerna.. Men vi har så jäkla kul, så det fixar vi utan problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0