Tröstpris?

Fick ett samtal idag från en modellstudio där jag hade sökt jobb. De meddelade att jag tyvärr inte fått tjänsten, MEN blivit vald i någon utlottning att få en gratis sminkning/plåtning i deras studio. Jippie, tänkte jag. Jag som verkligen äääälskar att vara med på bild! (OBS! Läses med stor dos sarkasm) Och nu ska man stå i en studio med en massa folk runt omkring sig. Då kan jag ju inte ens göra min favvopose med V-tecknet, eller göra en ful min för att liksom värja sig med ett klassiskt "klart jag blir dålig på kort, jag är ju aldrig allvarlig". Damn it.

Det där missade samtalet från okänt nummer igår var förresten inte Kamprad (men call me Ingvar!), utan en annan modellstudio som också ville erbjuda någon gratisplåtning. What the? Är det ödet som vill ge mig ett tecken på att sluta söka jobb och enbart koncentrera mig på modellyrket? Ska jag skita i Götet och ta mitt pick och pack och dra till Milano? Mwahahahah. Sluta genast ringa mig. Ögonaböj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0