Fredagsdags

Igår kom Grannen ner och hälsade på. Hon stannar tills på måndag och självklart har vi ett fullspäckat schema med saker som ska hinnas med. Som vanligt går man ut i 110 och stapplar i mål. Som idag. Vi skulle vara hurtiga och gå upp tidigt, åka in till stan, bränna hela lönen och gå på Afterwork med Annie o co. Efter att ha snoozat x antal gånger kravlade vi oss ur sängen efter 10. Åt en långfrulle och gjorde oss i ordning i snigelfart. Kom in till stan typ 3timmar senare än planerat och började leta secondhand-affärer. Visade sig efter mil och åter mils prommenad att 2 av 3 affärer vi besökte var stängda/hade brunnit ner. Kul. Hela lönen som jag skulle bränna på en ny garderob blev en vinkande katt i guld (som man kan se på kinamatsställen, kitsch jag vet) och en påse te. Fan. Och våran Afterwork-kväll resulterade till slut i hemmagjord pizza och Lets Dance. Planen sket sig kan man säga..

I morgon är det tänkt att vi ska gå ut lite lugnare. Vill fortfarande shoppa nya kläder, men löningslördag i Gbg brukar vara en klaustrofobisk upplevelse med tokmkt folk på stan och alldeles för många timmar i kö till provhytt. Kanske får lugna mitt shoppingbegär och vänta tills kusinvitamin kommer nästa vecka? Sen är en utgång planerad! Och nåde oss om vi stapplar i mål i morgon med och slutar kvällen i varsitt soffhörn med chipsskålen i högsta hugg..

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha. Det blir inte alltid som man tänkt sig :)
Jag kanske kommer till gtgb 29-2 nästa månad. Fika? Hör av mig om details :) Puss

2008-01-26 @ 10:18:47
Postat av: Kusinvitamin

Tycker helt klart du ska lugna ditt shoppingbegär tills jag är nere, jag är nämligen på tokshopping humör! ;)

2008-01-28 @ 23:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0