Malmötripp

Började som vanligt, som alla mina resor verkar göra. Med gnälliga ungar på tåget. Jag undrar om jag har gjort något? Om jag blir straffad för något? Vad jag än har ställt till med så verkar straffet vara inga mer tågresor i lugn och ro. Väl framme i Malmö, 40 min för sent pga tågmöte och sega pendeltåg framför mitt, mötte Emma och Tommy upp mig på stationen. Tommy flydde sedan, smart nog, fältet och spenderade natten hos sina päron. Jag och Emma ses tyvärr inte alltför ofta och har därför en tendens att bli urspårat flamsiga och bara sitta och prata gamla minnen och garva åt Italien-eskapader.
Planen för fredagen var att ta en lugn utgång så vi var fräsha på Kentkonserten dagen efter. Bra plan. En bag-in-box senare rumlade vi ut till en klubb för att dansa. Till våran stora förvåning, och bag-in-box-glädje, spelade Nordman på stället! Måste säga att den där Nordman ser ut som något tagen ur en mardröm. Som en otäck, psyko-kåkfarare. Jag och Emma stod med skräckblandad förtjusning och väntade på att schlagerlåten skulle spelas. När vi efter typ 5 låtar inte hört en enda vi kände igen drog vi hem. Med en liten omväg förbi Donken.

Lördag. Bakis as hell. Kämpade oss ut till Bolaget vid 3. Eftersom det trots allt var Påskafton försökte vi slänga ihop lite god mat. Mission impossible. Försår inte hur det kan smaka så bra när mamma gör det? Eller hemma hos moster? En potatis, ett ägg, lite rödbetssallad och en knäckemacka senare gav jag upp tanken på en smarrig påskmiddag.
Efter att ha gjort oss i ordning och motvilligt klämt varsinn cider körde Tommy oss till Kentkonserten. Vilken grej! Älskade varenda sekund.. (Okej, med undantag från de gånger ett apjobbigt hånglande par vinglade in i mig)
En fråga. När blev Jocke Berg så sexig?! Till och med iklädd en enkel svart t-shirt och glittriga(!) jeans var han hunken själv. Han har härmed placerat sig på listan över framtida makar tillsammans med Håkan Hellström, Zlatan och Timo Räisänen. (Alla tre har för övrigt, utan min tillåtelse, skaffat barn med andra kvinnor. Vaffan!)
Efter Kent tog vi bussen hem och drack lite vin. En dryg timme senare stack vi ut för att dansa schlager. Så jäkla kul kväll! Inspirerade av mötet med Nordman kvällen innan fick vi till och med önska hans låt.

Idag, söndag, har jag sett de två turistattaktioner som alla Malmöbesökare måste se. Turning torso och Zlatans rosa hus.

Behöver jag tillägga att jag inte bara hade en, utan 3, trötta och griniga ungar bredvid mig på tåget hem? Nä, tänkte väl det.

Kommentarer
Postat av: Vickis

Glittriga jeans?! Nu får du väl ändå ta o ge dig..!

2008-03-24 @ 20:04:01
Postat av: Fröken C

Visst va han snygg som faaan i sina glittriga jeans?!

2008-03-25 @ 00:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0