Tandläkarmiss

Var hos tandläkaren igår och skulle laga en tand. På vänster sida. Min tandläkare började som vanligt med att lägga en bedövning. Efter ett tag kom vi fram till att bedövningen var lite klen så han bestämde sig för att lägga en till. Den andra gången la han den på högra sidan. Okej, tänkte jag. Det var väl lite skumt, men eftersom man inte direkt är någon expert själv tänkte jag inte så mycket på det. Efter att han var klar med den andra bedövningen så frågade jag, lite försynt, hur det kom sig att han bedövat på båda sidorna. Han blev helt likblek och började ursäkta sig, svamlade om vilket nybörjarmisstag han gjort, och att jag nu kommer gå därifrån som värsta stroke-patienten. Börjar nu känna mig liiite nervös. Ser framför mig hur hela underkäken förlamas, dräggel, talsvårigheter mm mm. För att va riktigt säker på att jag är helt väck i munnen lägger han ytterligare en bedövning, denna gången på rätt sida. En timme senare, lagad och klar, men en ordentlig varning att absolut inte äta något med risk för att bita av mig hela tungan, satt jag på SOHO och lunchdejtade Emma x2 och kastade trånanade blickar på maten. Vilken miss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0