Vaken-SM

Igår sprängde jag den magiska gränsen! Eller nja, men jag var iaf vaken i ett helt dygn. 24 timmar i sträck (med undantag för en snabb powernap på tåget). Var ju som bekant uppe i hufvudstaden på update. Dagen flöt på bra och höjdpunkten var helt klart när jag hade 2 timmar att slå ihjäl på Centralen och Tele2 hade något karaoke-bås mitt i smeten. Fick njuta(?) av en halvalkad gubbes version av My way, ett par som gjorde en kronkass dansbandsduett och en tjej som tappert fniss-sjöng sig igenom Killing me softly. Helt klart underhållande.

Och så tågresan. Hade ju platser i den "tysta vagnen". Det enda jag slapp, som jag i vanliga fall brukar råka ut för, var skrikiga barn. Annars hade jag turen att sitta i rusningstrafiken precis vid toan. Toan, vars dörr var halvpaj, så alla som skulle in var tvugna att smälla igen den 3-4 gånger för att den skulle gå i lås. Efter det var alla tvugna att kasta ner toalocket jättehårt och spola högt och ljudligt. Tyst vagn, my ass.. 
Det mest spännande var när jag plötsligt hamnade mitt i ett godisregn. En kille, 3 stolsrader bort, var tydligen godissugen som aldrig förr och öppnade sin godispåse lite väl ivrigt vilket resulterade i att det praktiskt taget haglade Salt och blandat över mig. Som en extra underhållningsbonus kröp killen runt på alla fyra efteråt och plockade godis från halva vagnen..

Kom hem till tågstationen 23:30 och gick till Emmas arbeit och drack öl. För att göra en lång story kort så kom vi hem efter 4 på morgonen och mitt vakenmaraton var äntligen över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0