Myskväll

Kära Annie kom förbi på jobbet igår och hämtade min nyckel. När jag kom hem, efter en satans cykeltur i årets motvind, stod hon i köket och fixade middag! Vilken lyx! Vi åt en jättegod sallad med kokta rödbetor, grillade mackor med getost och honung, drack rosé och mumsade ostbricka till efterrätt.. Skulle kunna vänja mig vid att komma hem efter jobbet och ha maten klar på bordet..
Vi hade en tokmysig kväll med massa tjejsnack och skratt. Kvällen avslutades med att Annie slam dunkade ett vinglas i mattan.. Kvällens betyg: en solklar 10 poängare! 

Struntade i att ställa klockan i morse och vaknade till liv efter 10.. Så trött! Semester skulle inte sitta helt fel nu.. Vi tog oss ner på stan och åt frukost i Linné. Promenerade genom Haga och kollade i alla inredningsaffärer efter en inflyttningspresent till Louise. Åt årets första mjukglass med lakritsströssel.. Har också hunnit med att ligga ute en stund på innegården. Efter en timme i snålblåsten, fullt påklädd med halsduk och hela kittet, gav jag upp och gick in..

I morgon är det midsommar igen.. Förra året spenderades med Emma och Carro, i år firar jag på jobbet.. Stänger tack och lov redan kl 2 så efter det sticker jag och S iväg och kollar in någon midsommarstång..

Nu: försöka diska bort det rödbetsröda från mitt vita durkslag.. Wish me luck! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0