Middagstips?

Anette bjöd mig, Emma och Lina på middag igår. En 4-rätters middag med olika sorters vin till varje ny tallrik.. Fatta vad jag har att leva upp till när det är min tur att bjuda igen! Jag kan ju typ inte ens 4 olika rätter!

Igår fick vi (med mina, icke-restaurang-korrekta-ord):
Jordärtskocks-soppa toppad med purjo och pumpakärnor.
Sen getost med någon slags rödbetssallad till (ingen julbordsvariant om ni nu tror det)
Pasta med kronärtskocka, rödlök, aubergine och paprika.
Mangosorbet med hemmagjorda maränger, passionsfrukt och citron-sås och som små bitar av kaka..

Just det! Och en fördrink blendad med typ bär, vaniljsocker, vodka..


Skulle jag ordna middag och servera det jag brukar laga skulle det liksom bjudas på:

En skiva Sport-knäcke med keso och örtsalt.
Bakad potatis med röra av keso, tomat, rödlök, tonfisk och örtsalt.
Spenatlasagne med keso till.
Sias knäckglass rakt ur paketet.

Fördrink? Min frukossmoothie på mjölk, banan och bär.


Ställ er i kö mina vänner, jag har bara matplats för 4 åt gången..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0