06: Min dag

Min dag började kl 08:00.
Jag gick upp och gjorde i ordning en "drink" med Husk. Det är en grovkornig sörja som smakar jord. Jättebra för magen tydligen..
Sen käkade jag frulle, ägg och tonfiskröra, innan jag gjorde mig klar för jobbet.

Jobbade till 18:30, med en timmes paus för att äta min misslyckade svampstuvning. Efter det stack jag en snabbis till Classe O för att köpa en roller och magnetlås till köksluckorna. (Hemmapyssel är som sagt min nya hobby..)

Mötte sedan upp fröken C och fina Lina och vi gick i den nyfallna snön iväg till ett fik. Där åt jag en semla. Den första på säkert 5 år. Det var inte alls så gott som jag ville minnas, så det blir nog inte fler för mig. I år i alla fall..

Nu sitter jag och slöglor på Efterlyst, sen ska jag läsa klart min bok innan det är läggdags..
(Min sovstatus är förresten oförändrad. Har inte hört grannen härja något sen i söndags, men vaknar ändå flera gånger per natt. Dags att kalla in the heavy stuff? Piller. Eller sprit.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0