16/5

Jag bara älskar att vara ledig på måndagar! Speciellt efter en ganska hård helg i Malmö med på tok för lite sömn.. Tog som sagt tåget söder ut i lördags för att gå på 30-års fest. The cousins aka Emma och Erik hade födelsedagsbaluns med Rederiet-tema.. Tågresan gick smidigt, inga skrikande kids och trevligt sällskap i form av Lisa som jag inte träffat på 2 år. Enda "incidenten" var att den stackars tågvärden fick ropa om tåg-rutten hela 4 gånger då hon envisades med att glömma ställen på vägen där tåget skulle stanna..

Väl framme i Malmö tog vi bussen till Emma. Resan kostar 19 spänn och betalas kontant(!) till chaffisen.
Efter lite snabb-fix gick vi till festlokalen och hjälpte till med förrätt, sallad, skumpa och annat som skulle fixas. Festen var toklyckad! God mat, trevligt sällskap, mkt dans och skratt!


Nu ska jag vila upp mig lite till innan jag tar tag i tvätten. Sen: kolla finlägenheten på Kungsladugårdsgatan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0