Ett bord (från helvetet)

Beställde i förra veckan ett köksbord från EM Möbler, och idag var det så dags att hämta det. Hade redan innan pratat med en kille från EM som berättade att bordet vägde 22 kg och var i ett ganska så stort, platt paket. Han rekomenderade att man nogrannt mätte bagageluckan på bilen innan man åkte iväg för att hämta det.
Som ni vet så har jag ingen bil (rätt onödigt när man inte har körkort) så jag tog med mig Linn, min kompis med längst armar, för att frakta hem bordet på spårvagnen.
Åh, herre vilken resa!
Först blev vi nekade att åka med vagnen då den var rätt full och föraren ville ha plats för barnvagnar. Tack!
När vi väl kommit hem med bordet, en vagn, en buss och en promenad med krampstopp var tionde meter var jag och stackars Linn helt färdiga!
De 700:- som jag sparade på frakt får jag nu lägga på rehab för min sargade kropp..

Bilder på bordet kommer så fort jag orkar hålla i en kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0