Wake up

Alltså jag har någon slags otur när det gäller byggjobbare. De liksom älskar att hacka, gräva och borra i marken precis utanför där JAG bor!

I min gamla lägenhet i Majorna tex så skulle de byta något rör långt under marken på Slottsskogsgatan. Den gatan är för övrigt typ den längsta gatan i Götet, men megahålet i vägen skulle ju självklart grävas utanför nr 47, MIN port! Sedan jag nu har flyttat har jag upptäckt något fasansfullt; sopbilen som kommer varje tisdag och fredag kl 07 står på tomgång just utanför MIG när alla sopor ska hämtas. För några veckor sen skulle grannhuset få nytt tak och ny fasad med en massa stök som följd. Grannhuset mittemot MIG!

Och som grädde på moset, toppen på isberget så vaknade jag kl 07 i dag av att en annan grävmaskinsälskare härjar utanför MITT fönster! Ska lämna in ett förslag till regeringen att alla med stökigt jobb borde arbeta 10-20 som en annan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0